maanantai 18. tammikuuta 2010

Hempeän lempeä kevättalvi <3

Meidän olohuone sai uuden värin hetkeksi aikaa... Poistin viikonloppuna kaikki viininpunaiset tekstiilit joulun jäljiltä, ja otin esille nämä:








Vaaleanpunaista ja hempeää... :)

Edelleen mulla on aikomus ommella se tilkkupeitto niistä ihastuttavista Greengaten kankaista, kunhan loputkin kankaat saapuvat, ja saan vaan ensin sen pojan peiton valmiiksi. Se onkin jo hyvällä mallilla, mutta tänään pitäisi vielä keritä kangaskauppaan ostamaan liimaharsoa, vanulevyä ja jotain kangasta peiton reunoihin ja taakse.

Kevättalvi mennään näillä hempeillä. Sitten kun uusi peitto valmistuu, taitavat nämä vaaleanpunaiset muuttaa kellariin, joulunajan ne olivat meidän makuuhuneessa. Kivaa tää vaihtelu ja vekslaaminen. :D
Mun piti vielä kuvata meidän olohuonetta enemmänkin, koska sitä en oo tainnut koskaan oikeen esitellä. Mutta sitten kamerasta loppui patterit TAAS! Toisella kertaa sitten koko olohuone, tässä kuitenkin meidän sohvanurkka. <3>



Tykkään kovasti tästä sohvasta, ostettiin se noin. 4 vuotta sitten, kun muutettiin meidän ekaan omaan asuntoon. Aika paljon se on tummunut, ja rumia jälkiä siinä on kissojen kynsistä, kun ne ovat siinä juosseet, mutta silti se on rakas. :)
Välillä on jo ollut kova sohvakuume, uutta olis tehnyt mieli, mutta tällä mennään vielä. Ja kovasti tykkään tän sohvan mallista, kulmasohvasta en luopuis. Tilava ja ihana, koko perhe mahtuu hyvin, ja nurkassa on ihanaa löhötä oman rakkaan kainalossa. <3
Ostetaan uusi sitten, kun se meidän koira on koulutettu, ja lapset vähän isompia. Knagas sohva ois ihana, lämpösempi. Vaikka toisaalta mä oon oikeen tyytyväinen, että otettiin nahkasohva sillon, kun tää ostettiin, koska tällä sohvalla on ollut monet lasten pissat, vauvan puklut ja on siihen piirrettykkin. Kaikki tahrat on saatu pois, vaan pyyhkäsemällä. Meille ei ehkä kuitenkaan sopis se kangassohva. :D

Keväsiä tunnelmia ja sisustuts haaveita... Ootteko muuten huomannut miten paljon valon määrä on jo lisääntynyt! Ihanaa, kevättä kohti kuljetaan. Itse rakastan juuri tätä kevättalven aikaa.

-Heini-

5 kommenttia:

Jonna kirjoitti...

Sohvahaaveita myös täällä.. mä niin tahtoisin valkoiset Ikean Ektorp sarjan sohvat..ai ne on niin ihanat ja olis kätevät kun sais pestä koneessa päälliset.
Ihana tuo tilkkupeitto, mä kans tahtoisin alkaa tekeen..saapa nähä millo uskaltais alottaa kun en aiemmin oo tehnyt.Onks vaikea sun mielestä tehdä?
Ja todellakin valon määrä on lisääntynyt valtavasti, ihanaa! Kivaa päivän jatkoa!

Jonna kirjoitti...

Muuten, toi teidän olkan pöytä on aivan ihana!

Nilla kirjoitti...

Jag som är lite av en soffnarkoman vill ju jämt ha nya soffor :D Vår vita Ektorp älskar jag, men får godkänna att fast hur fin den än är så lär vi inte skaffa såna till vardagsrummet. Jag har alldeles för stor man *fnys* De är ju ganska små och nätta och kanske lite väl små nog för en större person.

Men jag har ju hittat andra på Stemma :) Sen när barnen inte bor hemma mera då ska jag ha mina drömmars soffor, vita Howard!

Fina bilder som vanligt, söta M är nyfiken på ljuset :)

Ha en bra dag!

Kram Nilla

Anna kirjoitti...

ihanaa, kevät tulee!
joo tein olkkarista ei vielä kuvia olekaan :)

heini kirjoitti...

Jonna, joo totta Ektorp on ihana, ja kätevä, kun pääliset voi pyöräyttää koneessa. Meillä vaan ei taitais pysyä päivääkään puhtaana, ja mä en jaksais koko ajan pestäkkään. Taidetaan olla vähän possuperhe. ;)
Tilkkupeitot on oikeesti helppoja tehdä, mä rakastan juuri sitä suunnittelua. Tosiaan, kun suoraa osaa ommella, niin onnistuu kyllä tommosen peruspeiton tekemään. Tikkauksilla peitosta saa kauniimman ja "eloisamman", mut mä en oo jaksanut tehdä niitä (taas todiste siittä, että oon aika laiska ihminen pohjimmiltani ;). Mä oon vaan tehnyt läpipistot jokaisen, tai joka toiseen tilkun nurkkaan, jotta peiton kerrokset pysyvät paikoillaan. Yhdessä Tildakirjassa oli laitettu niihin tilkkujen nurkkiin kauniit napit, kiva idea sekin. :)
Ei kun yrittämään, ei se vaikeaa ole, ja mun mielestä kädenjälki saa näkyä, ei tarvii näyttää kauppasta ostetulta. :)

Itsekkin tykkään meidän olohuoneen päydästä, se vaan tarvis ehkä jo uuden maalipinnan, hirveesti naarmuja ja koloja. Toisaalta mun mielestä puussa saa näkyä elämisen jäljet. ;)

Nilla, se on kyllä totta, että se Ektorp on siro ja pieni sohva, sopii niin ihanasti juuri sinne teidän yläaulaan. <3
Milo on oppinut puhaltamaan kynttilä, ja kun mä yritin kuvata se kerkes ainakin kaks kertaa puhaltaa kynttilän. ;) Ei ihme siis, että kamerasta kerkes loppua patterit. :D

Anna, mulla on tainnut oikeestaan kaikki huoneet jäädä esittelemättä sen suuremmin, kun ajattelin sillon aluksi, kun blogia aloin pitää, että esittelen niitä sitten aina, kun jotain pientä remonttia tai muuta tehdään. Remontteja ei oo kuitenkaan pahemmin tehty, joten huoneet on jäänyt esittelemättä, kellaria lukuunottamatta. :D
No, nyt remontteja ei oo pahemmin luvassakaan, kun koira tulee taloon. Remontoidaan sitten, kun koira on ensin tuhonnut paikkoja. :D Ja mitään isoja remontteja ei teitenkään ois rahaakaan tehdä niin kauan, kun mä oon kotona.
Eli jatkossakin luvassa on lähinnä sisustamista ja ompelua sekä meidän arkea.
Mutta esittelen myös yläkerran huoneita tulevan kevään aikana. :)

Huh, näistä vastauksista ois saanut kokonaisen uuden postauksen. Hih, toivottavasti jaksatte lukea. :D

-Heini-