tiistai 20. lokakuuta 2009

Aisteja

Maaka, blogista http://sortinsakki.blogspot.com/ heitti mulle haasteen, tunnustuksen.
Kiitos siittä! <3


Säännöt:

1. Laita tunnustus blogiisi.
2.Kirjaa sinne myös nämä säännöt.
3.Linkitä blogiin, josta sait tunnustuksen.
4.Listaa viisi aistia ja kerro mitä ne merkitsevät sinulle.
5.Haasta viisi blogia jättämällä niihin kommentti.

Näkö
Mulla on ollut silmälasit ala-aste ikäsestä asti. En näe kauas ilman silmälaseja. Ennen en pitänyt silmälaseja, kun sillon jos oli pakko, esim. autoa ajaessa ja tv:tä katsellessa. Nykyään en osais olla ilman silmälaseja ollenkaan. Musta tuntuu, että en näe mitään ilman niitä, en varmaan selviäis, jos mä en sais pitää silmälaseja. Silti mun näkö on alle -2, eli ei tosi huono kuitenkaan, mutta koen, että on tärkeää nähdä hyvin! Maailma on täynnä kauniita asioita, luonto on tärkeä, ja omat lapset ennen kaikkea! <3>Piilareita käytin joskus teininä, mutta ei ne oikeen ollut mun juttu. Nykyään silmälasit on osa mun persoonaa, onneksi ne on aika trendikkäitä tänä päivänä. :)

Kuulo
Kuulo on aika herkkä aisti mulla. Kovasta metelistä mä saan helposti päänsäryn, joten joo meillä lapsia "komennetaan" välillä olemaan hiljempaa. :) Leikkiä saa, mutta pitkään jatkuva mekkala on mulle liikaa.

Toisaalta kuulo on tosi tärkeä, että voi kuunnella lapsia, missä ne on, mitä tekevät?

Kerran kuulin, että meidän esikoinen oli "pahan teossa", menin paikalle ja pyysin häntä lopettamaan, sitten hän ihmetteli, mistä tiesin mitä hän oli tekemässä? Minä kerroin hänelle omaavani äidinvaiston, ja tietäväni aina mitä hän ja pikkusisaret tekevät... Poika oli ihmeissään, mutta on muistanut asian jälkeenpäin useasti. Kuulo on siis mun äidinvaisto! :D

Lisäksi musiikki on aina ollut tosi tärkeä osa mun elämää. Ennen se oli harrastus, nykyään se kuuluu joka päiväiseen arkeen. Tykkään kuunnella musiikkia, ja laulaa (tosin vain "itselleni" ja lapsille).

Maku
Aah, kunka voisinkaan elää ilman makuaistia? Ruoka on tosi tärkeää, ei vaan sen ravitsevassa merkityskessä, vain juuri se maku. Mä pidän sekä suolaisesta, että makeasta... Tai no, oikeastaan ennen en tykännyt makesta ollenkaan, esim. suklaata söin vaan, jos joku tarjos, joulunakin konvehtirasiat jäi aina syömättä. Sitten, kun rupesin odottamaan meidän tyttöä, rakstuin suklaaseen! <3>

Tunto
Tunto on se aisti, jota ehkä vähiten ajattelee... Tunnosta tulee ensin mieleen lähinnä kipu, mutta kun asiaa ajattelee enemmän, ajattelee asioita, jotka tuntuvat (fyysisesti) hyvältä voisiko ilman tuntoakaan elää... Itse ajattelen sitä, kun saan pitää omia lapsiani sylissä, tuntea, kun he tulevat lähelleni, pienten märät suukot poskella. :D Ja raskaan päivän jälkeen, on ehkä ihaninta mennä oman rakkaan kainaloon! <3>Vieraanpia ihmisiä en helposti päästä lähelleni, en halua, että puolitutut koskettavat minua.

Haju
Hajuasiti mulla on aika tarkka, huomaan kaikki hajut aina paljon ennen miestäni. Vihaan voimakkata hajuvesiä, ne aiheuttaa mulle migreenin. Toisaalta käytän itse lähes aina mietoa, raikkaan tuoksuista hajuvettä. Puhtaat lakanat on ehkä se kaikein ihanin tuoksu... Niin ja vauvat! <3>

Tähän tunnustukseen piti haastaa viisi blogia mukaan, mutta tätä on näkynyt vähän joka blogissa, joten heitän haasteen vain yhdelle. Sen saa Anna, blogiin http://puheripulisto.blogspot.com. Oleppas hyvä Anna! ;)

-Heini-

Ei kommentteja: